top of page
abigailhfs

מודל אמנים - מה זה?

Updated: Mar 18

הרצאה לאמנים שעובדים עם מודלים.

הרצאה שבה נלמד מהו מודל אמנים, איך עובדים נכון עם מודל ונעבור על עבודות היסטוריות ונשמע את נקודת מבט של מודלית על העירום ושימוש בגוף האדם.


מודל אמנים זה אדם המשמש השראה לאמן. Lifemodel (במונח המקצועי) זה המקצוע העתיק בעולם (אפילו יותר מזונה). עוד מימי המערות אפשר למצוא שרידי ציורים של הגוף האנושי- כי זה מה שהיה וזה מה שאנשים רצו לספר. זה המשיך בכל עידן אומנותי - הגוף האנושי שימש השראה לאמנים לבטא דרכם תחושות, מצבים

או סתם יופי ואסתטיקה. אפשר לראות את זה בציורי רנסנס, כנסיות ופסלים יוונים עתיקים. הרי בסופו של יום- כולנו בני אדם, כולנו הולכים בבית ערומים ואינטימיות אמתית (לא בהכרח מינית) מתרחשת הרבה פעמים כשהגוף חשוף. עירום=יופי? נשמע מוזר.. עירום שווה סקס או משהו מכוער ומלוכלך. פה אני נכנסת לתמונה- אני מאמינה שהגוף שלנו יפייפה! יכול וצריך לשמש השראה לאמנות שתציג מציאות שלא תמיד נחמד לנו לראות וההפך- תציג מציאות חלומית שאנחנו מדמיינים וברי מזל חווים. אומנות צריכה לגרום לנו לחשוב, להרגיש, לשנות התנהגות.

אי אפשר תמיד לעשות את זה כשמתחבאים מאחורי מסכה של בגדים. אחרי מאות שנים שהגוף היה משהו כל כך טבעי ובריא- נכנסו לעידן שאם אני מראה את הגוף שלי אני זונה, שטחית או מחפשת "צומי". אני פה להחזיר לדרך הישר. להראות שהגוף יכול להיות כלי שעוזר להעביר רעיון/רגש/מטרה. הגוף שלנו, לא משהו מה צורתו, יפה כמות שהוא - עם השומן, הצלוליטיס, הצלקות והקמטים. אני פה להיות מוזה לאמנים- להעניק להם מצבים ויחד איתם ליצור יצירה אומנותית שתעשה משהו לקהל. כל המודלים ואני קיימים כדי להראות בעידן הבוטוקס והאינסטוש שאנחנו יפים גם בלי פילטרים. תזכרו - האומנות אוהבת את כולם!

29 views0 comments
bottom of page